25 Mayıs 2022 Çarşamba

Skal İstanbul Pera Müzede-Yılmaz Parlar

 



  Skal İstanbul Pera Müzede


Uluslararası Müzeler Haftası nedeniyle duyarlılık gösteren Skal International İstanbul Kulübü aylık toplantısını Pera Müzede yaptı



Başlıca rolü tarihin korunması olan Müzeler başarı öyküsüdür. Milyonlarca uluslararası ve yerli ziyaretçiyi çekerek turizminin başarısında çok önemli bir rol oynuyorlar. 



Kayıtlı tarihte bilinen ilk müze, MÖ 3. yüzyılda İskenderiye'de açıldı. O zamandan beri müzeler uzun bir yol kat etti ve insanlık tarihinin tüm kalıntılarını hazine ve depolamaktan sorumlu oldular.



Müze, eğitim alanında birinci derecede önemli bir yere sahiptir. Doğru kültürel eğitim ve farkındalık olmadan her eğitim eksik kalır ve müzelerin bu konuda yadsınamaz bir rolü vardır. 



Turizm elitlerini bünyesinde bulunduran Skal International İstanbul Kulübü, Uluslararası Müzeler Haftası’nı Pera Müzesi’ndeki bir etkinlikle kutladı. 



İspanya Ticaret Ateşesi Ignacio Enriquez Amilibia, Türk Hava Yolları Genel Müdür Yardımcısı Turhan Özen, MNG Hava Yolları Genel Müdür Yardımcısı Emir Akın, USDF Asbaşkanı Orhon Atameriç, Skal Antalya Başkanı Uğursal Uğur ve İstanbul Rehberler Odası Başkanı Özgür Özaltun’un da katıldığı toplantıda Mustafa D. Yalçın konukları tanıtdı. Skal International İstanbul Kulübü Başkanı Can Arınel’i açılış konuşması için davet etdi.



Skal İstanbul Başkanı Can Arınel “Hem Müzeler Haftası’nı hem de 2 yıl boyunca tüm dünyayı etkisi altına alan pandemiyi geride bırakışımızı anlamlı bir etkinlikle kutlayalım istedik. Bundan sonra turizm sektörünün gelişimi için tüm dünyadaki insanların sağlıkla ve güvenle seyahat edebilmeleri son derece önemli. Bu nedenle kötü günleri atlatmanın mutluğunu yaşıyoruz.” dedi.    


Skal International İstanbul Kulübü Başkanı Can Arınel ve Yönetim Kurulu üyeleri Selma Tatar, Mustafa D. Yalçın, Meltem Tepeler, Seyhan Ayel, Atilla Acet, Hakan Babila, Tezcan Özdemir, Tülay Salihoğlu, Bozkurt Atabek, Günnur Diker SKAL rituelini gerçeklerştirdi.



Pera ruhunu yaşatan kulüp üyelerinin kıyafetleri ve aksesuarları son derece zarif ve şıkdı.

Sergi küratörlerin Pera Müzesi’nde seçkin eserlerin muhteşem sunusunu, öykülerini üyeler büyük zevkle dinlediler eserler hakkında bilgilendiler.

Müze sonrası Büşra Kalfa’’nın eşsiz piyano resitaliyle gece daha da renklendi. Yönetim Kurul üyesi Meltem Tepeler’in zengin repertuarından birkaç seçkin şarkısına kulüp üyeleride eşlik ederek sıcak samimi atmosferde turizm konulu sohbetlerle toplantı sona erdi.


yilmazparlar@yahoo.com


6 Nisan 2022 Çarşamba

İş Dünyası Dergisinin 6. Sayı-Yılmaz Parlar

 



  Belediye Sanayicinin En Büyük Düşmanı mı?


İş Dünyası Dergisinin 6. Sayısında cevap buldu.



Genel yayın Yönetmenliğini Celal Toprak’ın yaptığı İş Dünyası Dergisi ile Esenyurt Belediyesinin birlikde düzenledikleri iftar programında İş Dünyası Dergisinin 6.Sayısı tanıtıldı.


Dergiler için söylenen 4 sayıya kadar baraj kabul edilir. 4 Sayıdan sonra dergiler yaşamaya devam eder. İş Dünyası dergisi 6. Sayısı çıkdı. Ancak 6 dergide birbirinden değerli içerikleriyle herkesin devamlı okuyacağı yanında bulunduracağı olmazsa olmazı haline geldi.



Dergi Tanıtımına İhlas Medya Grup Başkanı Aslıhan Ören, Esenyurt Belediye Başkanı Kemal Deniz Bozkurt, TOBB Tekirdağ kadın Girişimciler Kurulu Malkara Ticaret sanayi Odası Başkan Aynur Çeşmeciler başda olmak üzere, STK Başkanları, İş İnsanları, Akademisyenler, çok sayıda basın mensubu katıldılar.



Celal Toprak; “İş insanları ile çoğuyla konuştum 

Şaşkınlar… Aslında Bütün Türkiye'de olması gereken bir şey ama ilk defa Esenyurt'ta yapılıyor..” 


Esenyurt Belediye Başkanı Kemal Deniz Bozkurt; “En önemli halletmesi gereken sorulardan bir tanesi üretim sorgulaması… Sanayide işadamlarının sorunları hızlı şekilde çözülmesi lazım… 


 İş İnsanı “ Yıllarca söylenen -Belediye Sanayicinin En Büyük Düşmanı mı?-Elbetde değil..” Esenyurt Göstergesi..



Program açılış Konuşmasında Celal Toprak 6. sayıda Esenyurt belediyeye yer verdiklerini söyledi .Toprak özetle “Aslında ben belediye başkanını tebrik ediyorum  ilk defa Esenyurt'ta yapılıyor İnşallah bu devam eder ve başka yerel yönetim uygulamalarında da örnek olur Önümüzdeki dönemde bu ülkeler değil kentler yarışacak. Yani Esenyurt yarışacak işte Ordu yarışacak Elazığ yarışacak bu yarışmada bu kentler olacak işte bu Esenyurt ilk başladığı için bir adım önde başlamış oldu diğerlerini ona yetişmesi için daha hızlı koşması gerekiyor”dedi



Dergi tanıtın videosu gösterildi. Sonrasında Esenyurt Belediye Başkanı Kemal Deniz Bozkurt konuşma gerçekleştirdi. Başkan “Esenyurt Türkiye’nin en kalabalık ilçesi, ancak üretim sanayisinde Türkiye’nin gayrisafi milli hasılasının yüzde 6’sını oluşturuyor. Türkiye'nin diğer bölgelerinde olduğu gibi burada da birçok sorunu var. Yetersiz altyapı sorunları var.” Başkan sorunların çözümü için, çalıştaylar düzenlediklerini, sürdürebilir üretim ekonomi için iş insanlarının sorunları çözmeye kararlı olduklarını, yol haritaları çıkararak, raporlarla sağlıklı bir ekonomi sağlıyacaklarını, Sürdürülebilir kentsel refah oluşturulması için bir çalışmalar yapacaklarını söyledi.


Palaket takdimlerinden sonrası, toplu aile fotografıyla toplantı son buldu.


yilmazparlar@yahoo.com

26 Mart 2022 Cumartesi

Shorba Franchise Neden Yükselişde-Yılmaz Parlar

 



Shorba Franchise Neden Yükselişde

Denenmiş ve test edilmiş güçlü iş modeline sahip “Shorba Restaurantlar Zinciri” sahibi idol kadınlarımızdan İş insanı Sim Aslanoğlu zincir ağının beyni ve kalbidir. Başarısının yapısal sırrı, Franchise için uygun bir iş modeli yaratmasıdır.

İşin nasıl yükseleceğini iyi bilen restaurant ekonomisiyle ilgilenen biri.

Ekonomi Basın dernekleri başda olmak üzere yeni trendler üzerine oluşan derneklere üyeliği sayesinde gerek, Basın arkadaşlarından, yaptığı yenilikleri kamuya duyurma fırsatı yakalayan isim olmasından, gerekse zamanın ruhuna uygun düzenli güncellemeleriyle mükemmel menü tasarımlarına yeni özel yorumlar getirmesiyle, franchise alanlar günden güne artmaktadır.

Ekonomideki dalgalanmalar ve diğer düzensiz piyasa davranışı biçimleri durgunluk durumlarında analiziyle çıkış yol haritasını, optimum işletme güncel desteklerini franchise alanlarına sağlamaktadır.


“Müşteriyi sevmek ön koşul. Müşteriyi o zaman mutlu edersiniz, tekrar gelmelerini sağlarsınız” diyen Sim Aslanoğlu “Restaurant mutfağının kendine özel bir sistemi ve çalışma kuralları vardır prezentabl yer, yüzü ve gururudur. Müşteriler burada kendilerini rahat hissetmeliler. Bir müşteri restauranta girer girmez, hemen sizin yetki alanınıza girer. Yürümesi, ayakta durması, oturması ve nefes alması ne kadar rahat olacağından siz sorumlusunuz. Oturduğu sandalye, koltuk rahat olmalı, yüksek kaliteli havalandırma, hoş aromalar vs.” sözlerinden sonra, ilk planda Franchise hakkında bilgileri “Shorba, değişik franchising modelleri ile 2 farklı konsept sunmaktadır. Amaç, ürün kalitesini ve gelişimini sağlayacak doğru iş birliktelikleri gerçekleştirmektir.

Restaurant: 30 m2 ve üzeri, Corner: 15 – 30 m2 arası, Shorba franchise sistemi ile bayilerine Shorba’nın lezzetli çorbalarını farklı lokasyonlarda Shorba konseptinde dekore edilmiş restaurantlarda sunma olanağı sağlıyor. Bayilerine menü hazırlama desteği, ürün ve sunum eğitimleri, personel eğitimi, teknik destek, sipariş ve stok yönetimi program desteği ve marketing desteği veriyor.” Şeklinde özetliyor.



Shorba Restaurantda gördüklerimiz; 


Lezzet ve stilin tutarlılığı, bu franchise'ları iş dünyasında tutan faktörlerden biri. 


Her zaman yeni menü çorbaları test ederken ve denenmişleri dengede tutarak her adımda yenilikler yapmaları.


Restaurant yiyeceklerin besin değeri konusunda rehberlik sağlamadan franchise alanın bağımsız oluşu, çünki yiyeceklerin tamamının günlük taze oluşları.  


Değerlerini ve ilkelerini anlayan franchise alanlarına sahip olmaları.


 “Shorba Reataurantlar Zinciri sahibi iş kadını Sim Aslanoğlu Franchise konumunda yardımcı oluyor. Çok sayıda müşteriyi çeken önemli yerleri işgal etmeleri için yer seçimi konusunda tavsiyelerde bulunuyor. Böylece işletmenin sürdürülebilir, karlı bir operasyona dönüşmesini sağlamış oluyor.

Shorba Restaurant Zincir Franchise istekleri için Sim Aslanğolu’na nasıl ulaşalabilecekleri sorduğumuzda sim@shorba.com.tr adresden cevabı alıyoruz. 



yilmazparlar@yahoo.com



9 Mart 2022 Çarşamba

8 Mart Dünya Kadınlar Günü-Yılmaz Parlar

 



 


8 Mart Dünya Kadınlar Günü 


Dünyayı Kadınlar Kurtaracak

Kadınlar Erkeklerden Daha mı Başarılı ? Her Başarılı Erkeğin Arkasında Bir Kadın Vardır - Bu İfade Ne Anlama Geliyor? 



Bu ideal başarı öyküsünde sık sık kullanılan deyimi sebepli veya sebepsiz olarak parçalayalım ve kimin elinde "Hamuru" olduğunu ve gerçek heykeltıraşın kim olduğunu öğrenelim.

Her Başarılı  Erkeğin Arkasında Güçlü Bir Kadın Vardır; 

Her Başarılı Erkeğin Arkasında Güvenilir Bir Kadın Vardır; 

Her Başarılı Erkeğin Arkasında  Sevgi Dolu Bir Kadın Vardır



Ülke çapında önde gelen kadınlar, "Kadınlar Dünyayı Kurtaracak" temasıyla 8 mart “Dünya Kadınlar Günü” kapsamında 7 mart 2022 pazartesi günü Taksim Elite Prestige Hotelde “İş Dünyası” dergisi ve Kadın Girişimcileri Destekleme Zirvesi ortaklaşa kutlama düzenlediler.


Düzenlenen zirvede Başarılı Kadınlarımız; işbirliği içinde, yaratıcılıklı, sezgili, güçlü, çığır açan ve bilgelik başarı hikayeleriyle dişil Dünya Gününü kutladılar.


TOBB kadın Girişimciler Kurul Başkanı Nurten Öztürk, Kadın Girişimcileri Destekleme Zirvesi Başkanı Senur Biçer İş Dünyası Dergisi Genel yayın Yönetmeni Celal Toprak’ın açılış konuşmaları sonrasında İş Dünyası Dergisi Genel yayın Yönetmeni Celal Toprak’ın moderatörlüğünde ;Mimar tasarımcı, Noy Seramik Kurucusu Neslihan Deniz, Daikin Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü Hülya Dinçer, MRESCO Türkiye Group CEO Olivoyağ Kurucusu Oya Zingal başarı hikayelerini anlatdılar.



Gerçekleşen zirvede Susurluk Belediye Başkanı Nurettin Güney, BDU Diplomatlar Birliği Başkanı Musa Karademir Başda olmak üzere, İş Dünyası, STK Başkanları ve Akademisyen erkeklerin Destek vermek için yoğunlukla katılmaları dikkat çekiciydi.

Başarı Tuğlaları ve Refahın Diğer Yapı Malzemeleri


İş kadınları, gücün kendilerine ait olabileceğinden ve olması gerektiğinden emindiler. Başarılı olmalarını sağlayan iç süreç. O kadar Kadınsı özellikleri göstermek için kullanılan dürüst başarı hikayeleri kadınların nasıl bir dünyası olduğunu ve dünyamızı daha iyi hale getirmeye nasıl devam ettiklerini gösterdiler.

Toplumda erkeklerin en başarılı olabileceğine, kadınların ise sadece ortalama bir başarı elde ettiğine dair görüşler var. Ancak mevcut tüm klişeleri tamamen ortadan kaldıracak ve kim kimden başarılı olduğuna dair gerçek kanıtlar; Hayatta tek başına, daha güçlü cinsiyetin temsilcisi başarıya ulaşamaz. Başarılı bir adamın hayatında, uyarıcı sevilen birinin olduğu inancındayız.

Bir eş, başlanan işin başarısına inanır ve erkeği tamamen manevi olarak desteklerse, pozitif enerji verirse güven kazandırır ve eşinin hedefe ulaşmasına daha fazla istek artar. Böylece başarılı bir erkeğin arkasında, hedeflerine ulaşmasına katkıda bulunan bir kadın olduğu ortaya çıkar.

Ancak kadınların erkeklerden daha başarılı olduğu, çünkü bir kadının başarısının değişmez yasaları, kadınların erkeklerden daha başarılı olmasının altında yatan başarılarını kendilerinin yarattığını gözlemliyoruz. 



Kadın liderler daha iyi kararlar verir. 

Daha iyi kararlar verdikleri için kadınların yönetim kurulu bulunması zorunludur. 

Kadınlar büyük bir hızla küçük işletmeler yaratıyor ve bu da ekonomimizi büyütüyor. 

Kadınlar iş kurmaya devam ederken, sırayla iş sağlıyor ve ekonomiyi iyileştiriyorlar.

 Kadınlar sadece çizgiden ibaret değildir. 



Fertler ve toplumlar için hayat, bir düz çizgiden ibaret değildir. Zik-zakları, pürüzleri, yazı-kışı, hastalığı-sağlığı, gençliği-ihtiyarlığı vardır. Pek karmaşık bir yapıya sahiptir. Bu sebeple fırsat elde iken yapılabileceklerle, Kadınlar Dünyayı Kurtarmaya Gelebilir. Çalışmaların gösterdiğine göre, kadınlar kârlarını aile ve topluma yeniden yatırma eğilimindeler. Kemikleşmiş erkek egoizmine rağmen evrim sürecinde üst sıralarda yer alan kadınlar dünyayı kurtaracak.

İş Dünyası Dergisi Lansmanına Gelince ; 5. sayısı ile birlikde her biri birbirinden değerli yazıları olan dergi ansiklopedi gibi kütüphanede yer alması, zaman zaman tekrar hatırlama için okunacak niteliğe sahip. Derginin içeriğin büyük bölümü kadınlarımıza ayrılmış olmasıda ayrıca bir incelikle beraber teşvik edici tarafıylada kadın girişimciğe önemli bir katkı sağlıyor.


Panel sonrası başarılı kadınlarımıza plaketler takdim edildi. Başarı plaketleri alan Kadınlarımıza Kaligrafi sanatcısı Fatma Geyik isimlerini yazdığı kaligraflı tabloları hediye etdi. Ayrıca İş Dünyası Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Celal Toprak’a sürpriz yaparak tablo takdim etdi. Toplu aile fotograf çekimiyle zirve son buldu.


yilmazparlar@yahoo.com


14 Şubat 2022 Pazartesi

EMITT 202-Yılmaz Parlar

 



  


EMITT 2022 Başarılı Oldumu?

Niceliksel ve Niteliksel Değerlendirilirse; Etdiği zarardan şikayetci sektör umudu fuarda ararken aradığını buldumu? 

EMİTT 2022, Tanımına, misyonuna, vizyonuna uygunmu geçti.

Hyve Group tarafından organize edilen Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı – EMITT; 9–12 Şubat 2022 tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşti.



İki yıl aradan sonra tekrar düzenlenen 25. Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı – EMITT, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Türk Hava Yolları’nın kurumsal sponsorluğunda, Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) ve Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği’nin (TTYD) iş ortaklığında gerçekleşti.



Türkiye'de şehirlerin, ilçelerin markalaşmasına ve yerli yabancı turistle buluşmasına ev sahipliği yapan turizm sektörünün dünyaya açılan en önemli kapısı şeklinde tanımı yapılan, 5 nci büyük fuar şeklinde ifade edilen EMİTT arzu edilen niceliksel -sayı açısından, diğer fuar katılımcılarına bakılırken çok-çok geride kaldığını görüyoruz… 



Niteliksel ilgi, ilgi çekecek inovatif stant tasarımı, iş hacmi, fuar katılımcıların yeterli içeriklere sahip olması vs…Ne yazık ki hayır…Hala Fuarcık bilinci yok. Organizasyon yabancıya teslim edilmesiyle fayda sağlandı mı, baltalandı mı?



Eğri oturalım, doğru düşünelim, doğru konuşalım…


Diyelim organizasyon yabancıda, fuar ülkemizde katılımcıların fuar tasarımlarına bakalım, ilgi çekiyormu yeterli içerikleri mevcutmu, stant görevlileri yeterli bilgi aktarabiliyorlar, müesseseyi, şirketi, ürünü yeterince anlatabiliyorlar mı?…



Elbetde hayır, şehir belediyeleri, ilçe belediyelerini bünyesine katarak markalaşmak için fırsat olan böylesine fuarlarda yeteri kadar şehri ön plana çıkaracak stant tasarımını profesyonellere teslim etmiş mi ?…



Çağı, devri değiştiren bir Göbekli Tepe, Nemrut dağı, Kapadokya, Pamukkale, Aslan tepe, Arkeoljik yerler, Ören yerleri başka ülkelerde olsa replikaları, birebir maketleriyle tanıtımları nasıl olurdu?... Yankıları, turistlerin gerçeğini görene kadar devam eder, ziyaretciler yaptıkları reklamla markalaşmasını sağlardı…



Dış ülkelerde gördüğümüz fuar tasarımları, ilgi çeken etkinlikleri, bilgi aktaran görevlilerle kıyasladığımızda çok gerilerdeyiz..


Fuar stand tasarımı;

Fuar standı şirketin yüzüdür. Bu nedenle, bir turizm işletmesinin sergi etkinliklerine katılımının başarısı, büyük ölçüde bir sergi sergisi tasarlama sanatına bağlıdır. 



Ne yazık ki, Sergilerin özgün tasarımı, çekici reklamlar, stant görevlilerinin iyi koordine edilmiş çalışmaları ve ziyaretçilere karşı özenli tutum çok daha büyük bir rol oynamaktadır. Küçük bir stant aynı zamanda büyük bir şirketi başarılı bir şekilde temsil edebilir. Bu sadece sergi sayaçlarının sayısıyla değil, aynı zamanda kalitesiyle de ilgilidir. Sergisinin tematik planını net bir şekilde belirlemektir. Stand tasarımı aynı stil ile uyumlu olmalıdır. Deneyimin gösterdiği gibi, standın çekiciliği her zaman akılda kalıcı veya dedikleri gibi ziyaretçilerin ilgisini çekecek fuarın bir parçasıdır.

İş hacmi fuar sonrası firmanın yakalıyacağı potansiye bağlı, yapılan iş anlaşmaların ölçüsü fuarın niteliğini belirler…

Önce ilgi odağı haline gelmeniz gerekir, her şeye rağmen çığ gibi büyümeli, ilgi artmalı, eriyen köpük sayısal azalma gitdikce fuarın sonunu getirme habercisidir. Kalite gitdikce artmalıdır…Azalmamalı, Örnek; boyalı şekeri yerel gastronomik yiyeceği diye, fuarda satış yapmak günü kurtarmaya çalışmak, böylesine büyük addedilen fuarların yeri değil… Merdiven altı düzenlenen fuarcılık yeridir… Böylesine fuarcılıkda parakendecilik yoktur... Büyük potansiyelli iş hacmi mevcuttur.



Turizm, ülkelerdeki gelirin ana bileşenlerinden biri olan ekonominin ve küresel işbirliğinin gelişmesini etkileyen, çok yönlü bir ekonomidir. En önemli döviz kazanç kaynağı, ödemeler dengesinin büyümesini teşvik eden bir faktör olup endüstriyel bir yapıya sahiptir. Yeni işler yaratır ve genellikle yeni alanların gelişiminde öncüdür ve ulusal ekonominin hızlandırılmış gelişimi için bir katalizördür. Ulusal gelirin turizm konusunda uzmanlaşmış ülkeler lehine yeniden dağıtılması için bir mekanizma olarak hareket eder. Milli gelirin artışı, istihdam ve yerel altyapının geliştirilmesi ve yerel halkın yaşam standartlarının artmasının bir çarpanıdır.



Yüksek düzeyde verimlilik ve hızlı yatırım getirisi ile karakterize edilen, doğanın ve kültürel mirasın korunmasında etkili bir araç olarak hareket eder. Çünkü kaynak tabanının temelini oluşturan bu unsurlar, ekonominin ve insan faaliyetlerinin hemen hemen tüm sektörleriyle uyumludur.


Yoğun İlgi gören stant gezilerimiz;


Başkanlığını Müberra Eresin’in yaptığı TÜROB Turizm Otelciler Birliği bünyesindeki Otellere çok çeşitli alanlarda danışmanlık yaparak fuarda yer alıyor. TÜROB Genel Sekreteri İsmail Taşdemir’i iş toplantısı esnasında ve bilgi aktaran ekibi stantlarında görüntülüyoruz. 



Aysun Özkara ve Semih Altun gibi Sektörün tecrübeli isimlerini bünyesine katarak güç kazanmaya devam eden, konaklama sektörünün önemli markalarından Eresin Hotels zincirin Yönetim Kurul Başkan yardımcısı Müberra Eresin ve Genel Müdür Erhan Çakay’ı yoğun iş görüşmeleri yaparken buluyoruz. Makroekonomik bir perspektifle bakıldığında konaklama sektörün lokomotiflerinden ve ekollerinden olan Eresin Hotel zinciri bilinçli bir büyüme gösteriyor.

Dünya turizm profesyonellerinin bir arada olduğu, en eski turizm sivil toplum örgütü SKAL’un Antalya Başkanı Uğursal Uğur “SKAL Antalya İş Birliği Platformu olarak Emitt 2022 Turizm Fuarında standımızı açtık.  

İDA Consultıng - BIX Kurumsal - Wıreotech ve 724transfer firmalarımız ve sponsorlarımız eşliğinde Turizm profesyonellerimizi ağırlıyor, hem Skal ruhunu hem de işlerimizi anlatıyoruz. İDA Danışmanlık olarak Markalaşma Danışmanlığını yürüttüğümüz LAUR Hotels , EMITT Turizm Fuarında En İyi Stand Ödülünü kazandı... Laur Hotels, Didimde uzun yıllar hizmet vermiş eski Didim Beach Hotel'in komple renovasyonu ile yeni markasıdır... Luxury konsept ile üst segment misafir profiline hizmet verecek olan Laur Hotels 2022 sezonunda değişik aktiviteleri ile birçok ödülü daha almayı, misafir memnuniyetini en üst seviyede tutmayı hedeflemektedir.” Şeklinde bilgileri bizimle paylaşıyor.



Dosso Dossi Holding Yönetim Kurulu Başkanlığını Hikmet Eraslan’ın yaptığı, İstanbul’un en turistik semtlerinde Hotelleri bulunan Dosso Dossi hoteller zinciri günden güne güçlenerek hem zincir sayısını büyütmek hemde marka vurgusuyla pozitif imaj yaratarak fazla turist kazandırmak amaçlı. Standlarında üyesi olduğu, Old City Platform Başkanı Grant Ant Hotel sahibi Tarkan Akyüz ile karşılaşıyoruz.

Temel turizm hedefi, kentsel yenilemenin katalizörü olarak hizmet etmek için daha fazla turist çekmek ve otellerine katkıda bulunan pozitif bir hedef imajı oluşturmak için hedefin altyapı ve turizm kapasitesini arttırmak misyonuyla hareket eden Old City Platformun Başkanı Tarkan Akyüz yerli yabancı ziyaretcilerle çok ilgi gördüğünü söyleyerek, turizmin ekonomi üzerindeki pay büyüklüğünün genel bir yapısını değerlendiriyor. Enerjileriyle turizmin bu sezonundan ümitli olduğunu söylüyor.



Ekonomik bir fenomen olarak VIAPORT marina bünyesindeki modern turizmin yenilikci yüzü eğitsel eğlenceli üniteleriyle, Korsan adası, TemaParkı, ViaSea Parkı, Aslanpark, ViaSea Akvaryum’un tur operatörlüğünü yapan Turizmin önemli isimlerinden, MK Travel Yönetim Kurul Başkanı Muammer Kaya, sağlık turizm ile de çok sayıda yabancıyı hastanelerimize taşırken önemli ölçüde döviz kazandırıyor.   



Geleneksel konaklama hizmetlerini otantik kültürel özelliklerle birleştirerek turistlere günlük yaşamlarına, Türk misafirperver özelliklerini yansıtarak katkıda bulunan, bavulsuz yaşamı sunan Walton Zincir Hotelleri, Seyahat edenlerin tüm gereksinimlerini, olması gerektiği gibi karşılayan bir Hotel, Kaliteli turist konaklama örneği oluşturuyor

İyi bir otel seçiminin başlangıç ​​yapmanın anahtarı olan Hotel Gazetesi uzun yıllar öncesinden sektörün basılı medyası ücretsiz mobil hizmetiylede turizmin en önemli ayağı konaklama ile ilgili tüm bilgileri, bilinmesi gerekenleri öne çıkarıyor. Mustafa Üçbaş ve Aliye Üçbaş sahipliğinde oldukça deneyimli çekirdek kadroyla haber hizmetleri sunmadaki başarısı ve sürdürebilir olmasıyla nedeniyle yoğun ilgi gören stantlardandı.



Adana ve Altın Koza

Anavarza (Dilekkaya Köyü) Ören Yeri, Şar (Şar Köy) Ören Yeri, Misis (Yakapınar) Ören Yeri, Magarsos Ören Yeri, Ayas (Aigaiai - Yumurtalık) Ören Yeri, Akören Ören Yeri, Ceyhan-Sirkeli Muvattali Kabartması ve Ören Yerleri ve Adana Arkeoloji Müzesi , Etnografya Müzesi, Atatürk Müzesi, Misis Mozaik Müzeleriyle Altın Koza ile öne çıkan Adana Büyükşehir Belediyesi ilgi gören stantlar arasındaydı.

EMITT Fuarı'nda Afyonkarahisar Belediyesi standı yoğun ilgi gördü.



Belediye Başkanlığını Mehmet Zeybek'in yaptığı Afyonkarahisar stantı   ‘En Etkin Tanıtım standı' ödülüne layık görüldü. Belediye stantı, Afyonkarahisar Profesyonel Aşçılar Derneği Başkanı Hamza Kalkan, Program Yapımcısı ve Yazar Burak Akkul, Şef & Restoran Danışmanı Murat Bozok ve Şef & Menü Danışmanı Jale Balcı ile stantda yer aldılar.

Fuar Jürisi tarafından değerlendirmede Afyon standı, ‘En Etkin Tanıtım standı' ödülüne layık görüldü. Kültür ve Sosyal İşler Müdürü İhsan Akar; "En Etkin Tanıtım" ödülünü aldı.


Afyonkarahisar'ın tarihi ve doğal güzellikleri, gastronomisi, spor ve termal turizminin yanı sıra özellikle sağlık turizmi potansiyeli ön plana çıkarıldı.

Coğrafi işaret almış lezzetlerden Afyon Kebabı, Ekmek Kadayıfı, Afyon Lokumu, kaymak, Çullama Köfte, Afyon Sucuğu, Şuhut Keşkeği ve Patlıcan Böreği, haşhaş gibi yöresel ürünler ziyaretcilere tatdırıldı.


İlgi gören panel; Turizm Danışmanı Osman Ayık’ın moderatörlüğünde, TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, TTYD Yönetim Kurulu Başkanı Oya Narin ve TÜROFED Yönetim Kurulu Başkanı Suriri Çorabatır Başkanlar Oturumu’nda yer aldılar.

yilmazparlar@yahoo.com


4 Şubat 2022 Cuma

İş Dünyası Dergisi 4. Sayı-Yılmaz Parlar

 



 İş Dünyası 4. Sayı


Çokça bulanık ekonomik haber döngüsünden bıkmış herkes için iş dünyası dergisi temiz bir nefes… Küresel ekonomik, sosyal, ve iş haberlerini kapsayan en önemli ekonomi incelikli haberlerin ve analizlerin yapıldığı, derginin  4. sayısı ‘Güvenirlilik’ teması kapsamında.



İhlas Medya Grubu bünyesinde çıkan ve dördüncü sayısını yayınlayan, ,Genel Yayın Yönetmenliğini Ekonomi gazeteciler Derneği Başkanı Celal Toprak’ın yaptığı derginin 4. sayı lansmanı 2 Şubat 2022 Çarşamba günü, Crowne Plaza Florya Hotelde gerçekleşti.



Yine Celal Toprak’ın Başkanlığını yaptığı Güvenilir Ürün Platformu (GÜP) ile ortaklaşa düzenlenen etkinliğe, Sarıyer Belediye Başkanı Şükrü Genç, Esenyurt Belediye Başkanı Kemal Deniz Bozkurt, Avcılar Belediye Başkanı Turan Hançerli, İstanbul Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği Başkanı ve Öztiryakiler Endüstriyel Mutfak Yönetim Kurulu Başkanı Tahsin Öztiryaki, İhlas Medya Grubu Başkanı Aslıhan Ören, Aqua Florya İcra Kurulu Üyesi Dilek Çapanoğlu, FuzulEv Yönetim Kurulu Başkanı Eyüp Akbal, Bambum Genel Müdürü Selman Yar başda olmak üzere iş, siyasi dünyasının önemli isimleri STK Başkanları, akademisyenler, elit davetliler ve Basın mensupları katıldılar. Oldukca hiperaktif ve samimi ortamda gerçekleşen lansmanda Güvenirlilik konusuna dikkat eden kişi ve kurumlara plaketler verildi.



Önce Dergi ile ilgili video sunumu yapıldı. Güvenilir Ürün Platformu sekreteri Elif Aşlamacı Attepe moderatörlük görevi üstlendi. Attepe “Güvenilirlik olgusu artık hayatımızın her anında çok daha kıymetli bir hal aldı. İş dünyasının nabzını tutmayı hedefleyen ve bunu da başaran Türkiye’de İş Dünyası dergisi bu olguyu ele alacağını söylediğinde elimizden gelen tüm desteği vereceğimizi dile getirdik ve bugün buradayız ve çok mutluyuz. Derginin yeni sayısı özellikle güvenilirlik esasına dayanan çok önemli isimleri konuk etti.”şeklinde kısa konuşma yaptı, sunumuyla Celal Toprak’ı davet etdi.  



Toprak açılış konuşmasında; “Pandemi süreci bizlere birçok şey öğretti ancak en çok dokunmanın kıymetini anlattı. Sevdiklerimizi gördüğümüzde onlara sarılabileceğimiz günleri iple çektik. Buradan hareketle bizlerin hep arkasında duran ve destekleyen medya grup başkanımız Aslıhan Hanım’la bir dergi ortaya çıkarma fikrini konuştuk. Her zamanki gibi arkamızda durdu ve bizlere cesaret vererek böylesine bir dönemde basılı bir yayın çıkarmamız için bize fırsat sundu. Kendisine bu anlamda teşekkür ediyoruz. Bizler şu anda arkamızdaki güçle birlikte Türkiye’nin en uygar görüşlerini savunan dergisini yapıyoruz. Bununla da gurur duyuyoruz” dedi. 





Gerçekdende Bu dergi "Yeni kan, yeni yatırımlar ve yeni fikirler getirir. Getirdiği genel güven ve canlılık enjeksiyonudur.

Prestijli ekonomi dergisi olan İş Dünyası, kaliteli belirli içerik biçimlerine güçlü ve benzersiz bir odaklanmaya sahip olmasıdır. Sunduklarını çerçeveleyen ve düzenleyen güvenilir bir editoryal sicile sahip olmalarıdır. Liberal ve serbest piyasa fikirleriyle ilgili olarak bu odak noktasına sahiptir. Çağdaş kültür temel olarak derginin okuyucuları gitdikce büyümektedir.

Bu 4.sayının amacı, ekonomi ve güvenirlik arasındaki sınırların dönüşümlerini yansıtmak: Güvenirlik ekonomik fikirleri ve argümanları nasıl yansıtabileceğini   ekonomi ve ekonomistlerin ekonomik fikirlerin güvenirlik sunumlarını nasıl ele almasına dikkat çekmek gibi misyon üstlenmiş.  



Ev sahipliğini üstlenen Çapanoğlu “Güvenilirlik olgusuna çok fazla dikkat ediyoruz. Yürüttüğümüz her çalışmada bu kavram önceliklerimiz arasında geliyor. Türkiye’de İş Dünyası dergisinin de böyle bir konuyu ele aldığını ve etkinlik yapmak istediğini öğrenince destek vereceğimizi dile getirdik. Bu anlamda da bugün burada bu etkinliğe ev sahipliği yapıyor olmaktan mutluluk duyuyorum” dedi 

Sarıyer Belediye Başkanı Şükrü Genç, “Yerel yönetimler dünyanın her noktasında çok kıymetli. Her anlamda büyük bir kıymete sahip yerelden gelen güç. Bu sebeple de bulunduğumuz bölgede yürüttüğümüz çalışmalarla hem yerel gücümüzü artırıyoruz hem de güven olgusunu aşılıyoruz. Bu anlamda da bu kavramı sayfalarına taşıyan Türkiye’de İş Dünyası dergisinin yolu açık olsun. Yaşamın en önemli alanı basın, iş dünyasının da olmazsa olmazları arasında. Bizler böylesine kıymetli işler yapan dergi ekibinin yanında olduğumuzu bildirmek ve elimizden gelen ne varsa yapabileceğimizi söylemek istiyoruz.” Sözleriyle ekonomik kalkınmanda  önemli kaldıraçlardan kooperatifleşmenin önemine kadar uzun bir konuşma yaptı. Esenyurt Belediye Başkanı Kemal Deniz Bozkurt, Avcılar Belediye Başkanı Turan Hançerli’nin konuşmalarında sonra belgeler ödüller veridi.

Güvenirlilik’ Belgesi Verilen İsimler 



Şükrü Genç-  Sarıyer Belediyesi Başkanı, Turan Hançerli - Avcılar Belediyesi Başkanı, Kemal Deniz Bozkurt-  Esenyurt Belediye Başkanı, Bülent Kerimoğlu -  Bakırköy Belediye Başkanıi Ahmet Aras -  Bodrum Belediye Başkanı, Dr. Hasan Akgün-  Büyükçekmece Belediye Başkanı, Tuncay Şahin-Düzce Ticaret Ve Sanayi Odası Başkanı, Kemal Akar-  İmes Yönetim Kurulu Başkanı- , Saadettin Çay-  Marmara Organize Sanayi Bölgesi , Hilal Suerdem- Kiğılı Ceo’su, Gülden Yılmaz - Koton Kurucusu, Tahsin Öztiryaki-  Öztiryakiler Endüstriyel Mutfak , Eyüp Akbal- Fuzulev Yönetim Kurulu Başkanı, Hakan Kefoğlu-  İsuzu, Aydın Süha –Loft Ceo’su, Davut Doğan -  Doğtaş Kelebek Mobilya- Adına Dilara Doğan ,Niyazi Ercan-  Beypazarı Maden Suyu- Adına Aziz Bulmaca , Mevlüt Büyükhelvacıgil-  Zade Vital, Remzi Gür- Ramsey- Adına Metin Baran , Nevhan Gündüz-   Orge Elektrik Ceo’su, Tuncay Tütek -  Getir- Adına Serhat Karakaya, Ali Bozer-  Hero Baby, Murat Saygın- Saygın Patent, Serap Kilerci Ulusal- Biruni Hastanesi , Seden Yıldırım - Monas Chocolat , Yeşim Taş –Defak Gıda, Filiz Çobanoğlu - Acce Luxery Homes Adına , Mesut Demir -  Theproeco Kağıt Pipet Üretim Fabrikası, Esra Beyzadeoğlu- Hepsiburada İnsan Kaynakları Grup Başkanı, Serpil Ürek- Migros Tic. A.Ş. Ürün Güvenliği Ve Çevre Yönetimi Grup Müdürü, Ziya Oğuzbalaban- Toledo Sigorta, Doğukan Kılıç- Dijimod, Gökhan Akyürek - Gkn Kargo Yönetim Kurulu Başkanı, Emrah Bilgin -  Gloria Jean's Coffees Genel Müdürü, Abdulkadir Özcan-  Petlas Sahibi, Hakan Yalnız-  Petlas Genel Müdürü, Alev Altınkılıç -  Kahve Dünyası Ceo’su, Banu Dedeman- Dedeman Otel, Mehmet Önder, Uyumsoft Bilişim Teknoloji, Hülya Gedik-  Gedik Holding, Gamze Cizreli-  Bigchef, Ahmet Yaşar -  Quick Sigorta Genel Müdürü, Ömer Faruk Çelik-  Simpaş, Necmi Erol-  Muratbey Peynirleri, Davut Doğan-  Doğtaş Kelebek, Kemal Altınkılıç-   Mega Center Yönetim Kurulu Başkanı, Fatih Karaca – Karaca Ceo’su, Selman Yar –Bambum Yk Başkanı, Selman Kavurmacı – Arifan , Altan Aras Fakılı – Casper Yk. Başkanı


yilmazparlar@yahoo.com


23 Ocak 2022 Pazar

Anfaş 2022 Fuarda Göze çarpan standlar-Yılmaz Parlar

 



 Anfaş Fuarda Bitki Temelli Yaşam

Anfaş Fuarda Vegan Market Çok ilgi gören Standlardan biriydi

Sağlığın genel olarak vejetaryen ve vegan diyetlerinin en büyük itici gücü olmaya devam ettiğini gösteriyor

Bitki bazlı diyetler giderek daha popüler hale geliyor. Sadece daha fazla insan esnek, vejetaryen veya vegan bir diyet uygulamakla kalmıyor, aynı zamanda bu yiyeceklerin her zamankinden daha fazla seçeneği ve bulunabilirliği var. Bitki bazlı bir diyet benimseme konusunda bir motivasyon kaynağı.

Trendi ne yönlendiriyor? 

Bitki temelli bir diyeti, sebze, kepekli tahıllar, baklagiller, kabuklu yemişler, tohumlar ve meyveler dahil olmak üzere bitkilerden elde edilen ve az sayıda hayvansal ürün içeren veya hiç içermeyen gıdalara dayalı olarak tanımlar.

Yüzde Yüz Yerli, Yenilikçi, İnovatif Markalar Türkiye’nin En Büyük HORECA Buluşmasına Damgasını Vurdu

Antalya’da ziyarete açılan 32.ANFAŞ Hotel Equipment ve 28.ANFAŞ Food Product Fuarları, Ar-Ge yatırımlarına, yenilikçi ve inovatif markalara ev sahipliği yaptı. Fuarda ilk kez yer alan ‘Vegan Market’ dikkat çekerken; renkli fırınlar, mobil mutfak sistemleri, insansı robot Mini ADA, dumansız ve kokusuz pişirme üniteleri de yoğun ilgi gördü.



18-21 Ocak tarihleri arasında ANFAŞ Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi’nde 40 bin m2 alanda gerçekleşen 32. ANFAŞ Hotel Equipment - Uluslararası Konaklama ve Ağırlama Ekipmanları İhtisas Fuarı ve 28. ANFAŞ Food Product - Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı’nda; sektörün ihtiyaç duyduğu ürün ve hizmetler sergilendi ve tanıtıldı. 32. ANFAŞ Hotel Equipment Fuarı’nda endüstriyel mutfak ve çamaşırhane ekipmanları, otel tekstili, mobilya, yatak ve dekorasyon malzemeleri, buklet ve sarf malzeme ekipmanları, aydınlatma ve elektrik malzemeleri, park, bahçe, plaj malzemeleri kategorilerinde ürünler sergilendi. 28. ANFAŞ Food Product Fuarı’nda ise bakliyat, hububat, baharat, katı ve sıvı yağlar, et ve et ürünleri, süt ve süt ürünleri, unlu mamuller, katkı malzemeleri, deniz ürünleri, donmuş gıdalar ve içecek sektörleri yer aldı. HORECA sektörünün dev buluşmasına 600’den fazla katılımcı firma, 3 binin üzerinde marka katıldı.  

Turizm ve gıda sektörünün eş zamanlı gerçekleşen Türkiye’deki en büyük HORECA buluşmasına; teknoloji ve inovasyon damgasını vurdu. İnovatif turizm uygulamalarına ve yenilikçi gıda şirketlerinin çalışmalarına ev sahipliği yapan fuarlarda, turizm yatırımcılarının ve sektör oyuncularının yanında olan, onların ihtiyaç ve beklentilerine çözüm üreten ürün ve hizmetler ile inovatif ürünler ve markalar öne çıktı. 

Fuara Özel İlk Vegan Market

DTFOOD Yönetim Kurulu Başkanı ve aynı zamanda Vejeteryan ve Glutensiz tüm vegan moda, kozmetik ve gıda ürünleri kapsayan Vegan,  Market Türkiye Sorumlusu Yusuf Oğuz Evler, “Vegan pazarı giderek büyüyor, Türkiye üzerinden sadece ulusal pazara değil, yakın ve Orta Doğu'nun farklı ihracat pazarlarına da ulaşabilmek mümkün. Türk-Alman gıda sektörüne yönelik toplantılar, kongreler ve çalışma grupları düzenleyerek bilgilendirme, bilinçlendirme ve strateji geliştirme konularında bir Ar-Ge birimi vazifesi üstlenmekte olan kurumumuz aynı zamanda profesyonel bir iletişim platformu görevini de yürütmektedir. işbirliklerimizden VeggieWorld bize bitki temelli bir yaşam tarzının sadece sürdürülebilir, bilinçli ve sağlıklı değil; aynı zamanda eğlenceli olduğunu da göstermektedir.”bilgilerini paylaştı. 

Anfaş Fuarda Çok ilgi gören Standlar 



Mutfak Ekipmanlarında İhracat Yıldızı Öztiryakiler

İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller ve Mutfak ekipmanları sektörün İhracat Yıldızı Öztiryakiler de ön göze çarpan standlarda yerini aldı. 10 milyar dolara yakın ihracat gerçekleştiren İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliğin Başkanı Türkiye Ticaret Merkezleri Yönetim Kurulu Başkanı,Türkiye Tanıtım Grubu Yönetim Kurulu Üyesi, İstanbul Ticaret Odası Meclis Üyesi, Türk Mutfağı Derneği (TMD) Yönetim Kurulu Başkanı Tahsin Öztiryakiler “Türk Malı” nı dünya ile buluşturmaya devam ediyor. Yerli üretimle elde ettiğimiz başarıyla, uluslararası pazara üretimin  büyük kısmını ihraç ediyorlar.



Turizm Yayınları GM Dergi

Genel yayın yönetmenliğini Selçuk Meral’ın yaptığı ve gerek turizm organizasyonları, başarılı fuar düzenlemeleri, gerekse Turizm bilgileriyle sektöre katkı sağlıyan GM Dergisi hemen hemen her ziyaretcinin elindeydi.



Mor Arnavut Böreği Mor Baklava

Bize mor Arnavut böreği ve mor baklavayı tattıran mor undan elde edilen Gıda Yüksek mühendisi Banu Akıncı,verdiği bilgiler, “2018 yılında faaliyetlerine başlayan Rembir Gıda; uluslararası kalite standartları çerçevesinde yoğun Ar-Ge çalışmaları ile yüksek teknoloji kullanarak geliştirdiği; organik gıdanın bir üst versiyonu olarak bilinen, insan fizyolojisi ve metabolik fonksiyonları üzerinde ilave faydalar sağlayan, böylelikle hastalıklardan korunmada ve daha sağlıklı bir yaşama ulaşmada etkinlik gösteren Mor renkli fonksiyonel gıdalar ile sektörde öncü firma konumundadır.

Mormix’i oluşturan mor renk kırmızı sebze meyvelerdeki aktif bileşenlerin doğal renginden gelmektedir. Mor pigmentleri yaban mersini, vişne, ekşi karadut, nar, patlıcan, kırmızı soğan kabuğu ve böğürtlen özlerinden elde ediyoruz. Bu özleri yüksek teknoloji kullanarak saflaştırdığımız için antosiyaninler  doğal olarak Mormix’in içinde yer alır ve Mormix ile üretilen ürünlerin tadında ve kokusunda her hangi bir değişiklik olmaz. Mormix ile üretilen tüm ürünler düşük glisemik indekse sahip, kan şekeri dengesini bozmayan ürünlerdir. Mormix , antioksidanlar ve hücre yenilenmesini sağlayan antosiyaninler ve flavonoidler içerir bu sayede diğer besin öğeleri gibi vücutta depolanmaz aksine düzenleyici olarak görev yapar, organların ve hücrelerin daha rahat çalışabilmesine yardımcı olur. Mor bileşenlerin tok tutucu özellikleri sayesinde daha dengeli beslenebilmek mümkündür. Düzenli kullanımda kan şekerini dengeler, yorgunluğu azaltır, zindelik verir. İçeriğindeki antioksidanlar hastalıklardan korunmaya yardımcı olur.

 

Nora Grup şirketinin bünyesinde yer alan Rembir Gıda olarak ürettiğimiz, Mormix’i bünyenizde tanıtıp, nihai tüketiciyle buluşturmak isteriz. Mormix içeriğinde kesinlikle koruyucu, renklendirici, küf önleyici vb. kimyasallar bulunmamaktadır.

Mormix, vegan beslenmeye uygundur. Ayrıca %100 doğal ve %100 ülke kaynaklarından elde edilmektedir.”



Robot Mini Ada 

Türkiye’nin Yerli Robotik Markası AKINROBOTICS tarafından üretilen insansı robot Mini ADA; 32.ANFAŞ Hotel Equipment ve 28.ANFAŞ Food Product Fuarlarının en gözde teknolojik ürünü oldu. Adını dünyanın ilk kadın yazılımcısı Ada Lovelace’den alan yapay zekâya sahip insansı robot Mini ADA hizmet sektörünün şimdiden en büyük destekçisi olmuş durumda.  3. İstanbul Havalimanı başta olmak üzere önemli konsept oteller, etkinliklerde karşılama ve insanlara yardımcı olma noktasında çözüm üreten bu robot, 4 dil biliyor. Kurumun ürün proje departman yetkilisi Hüseyin Işık, espri yapabilen hatta fıkra anlatabilen Mini ADA’nın hizmet sektöründe yakın zamanda çok önemli bir açığı kapatma adına ciddi bir misyonu dolduracağından emin. Kendi yazılımları ve dış plastik aksamı dahil herşeyiyle öz be öz Türk yapımı olan bu Mini ADA hakkında Işık ayrıca şu önemli ek bilgileri de verdi: “ Robotumuz yakın zamanda havalimanında işe başladı.  Her yolcuya hizmet verebilmesi için robotlara Türkçe’nin yanında İngilizce dil desteği verdik. Mini ADA, sisteminde yüklü olan çıkış kapısı, kayıp eşya bürosu, taksi vb. gibi herhangi bir yer veya nokta sorulduğunda anında yön göstererek sesle tarif edebilmekte ve ekranında harita bilgisini göstererek gidilecek noktanın rotasını da çizebilmektedir. Üzerinde bulunan 2 adet stereo mikrofon ile dışarıdan gelen soru ve emirleri yapay zekâda işleyerek elde ettiği bilgileri kullanıcıya ses yoluyla iletmektedir. Mini ADA’nın, üzerinde bulunan barkod okuyucu sistemi ile yolculara tüm uçuş bilgilerini de aktarabilmektedir. Mini Ada, hizmet sektörünün yardımcısı konumunda, bugünde bu fuarda pek çok ziyaretçinin sorularına cevap veriyor, yardım ediyor. Kurum olarak, geleceğe yönelik yeni projeleri ile bilime ve insanlığa hizmet etmeye devam edeceğiz.”



Dumansız Kokusuz Barbekü Keyfi

Otel, havuz başı ve bahçe gibi açık alanlarda yapılan pişirmelerde ortaya çıkan duman ve kokuyu çözen özel bir pişirme ünitesi geliştiren; İstanbul kökenli Altıniş Havalandırma San. Tic. Ltd. Şti., ‘Airgold Dumansız Pişirme Ünitesi’ni ANFAŞ HORECA fuarlarında tanıttı. Barbekülerde oluşan duman ve kokuyu yok eden marka tescil belgeli ve patentli ürünün tasarımı ve üretimi tamamen firmaya ait. Filtreleri, çalışma tezgahı ve davlumbazı ile kompakt bir cihaz olan Airgold Dumansız Pişirme Ünitesi’nin portatif olarak tasarlandığını ve rahatlıkla istenilen yere taşınabildiğini belirten firmanın Teknik Müdürü Mustafa Altıntop, ürünlerinin özellikleri, fiyatları hakkında şunları söyledi: “Kurumuz bir aile şirketi, havalandırma teknolojilerinde sahip olduğumuz 25 yıllık deneyimin ışığında bu yenilikçi ürünü tasarladık. Taşınabilme özelliği sayesinde özellikle otellerin açık alanlarında çok tercih ediliyor. Geliştirdiğimiz aktif karbon filtreleme ve elektrostatik filtre grubu sayesinde yağ ve duman kokusuz ve temiz bir şekilde atmosfere salınıyor. Tamamen elektrikle çalışan Airgold Pişirme Ünitelerimizin fiyatı 15 bin dolar. İstenilen boyutlarda özel tasarımlara da firma olarak cevap verebiliyoruz.”



Pandemide Satışlarımız Patladı

Fırın teknolojileri konusunda sektörünün lider markası olan Konya merkezli Fırınmak’ın yüzde yüz yerli, tasarım tescil belgeli portatif pizza fırını ya da bilinen adıyla renkli fırınları fuarın yoğun ilgi gören inovatif ürünleri arasında yerini aldı. Elektrikli, gazlı, odunlu versiyonlarıyla her tip pişirme seçeneklerine uygun olan bu fırınların tasarımı ve görünümü de dikkat çekiyor. Şu sıralar seramik ve mozaik desenli fırınlara çok rağbet gösterildiğini belirten Fırınmak Satış ve Pazarlama Müdürü Berk Atlı, özellikle insanların evlere mecburen kapandığı pandemi döneminde satışlarının patladığını vurguladı. Avrupa’daki emsallerinin aksine yerli üretim olan fırınlarının fiyat avantajına da sahip olduğunun altını çizen Atlı, talepler hakkında şunları söyledi: “Bugün 20 ülkeye ihracat yapan bir firmayız. Yerli üretim gücümüzü fiyat avantajı ile de birleştirdik. Pandemi öncesi üretim yaptığımız tüm fırınlarımızın tamamını ya ihraç ettik ya da iç pazarda tükettik. İnsanlar evlere kapanınca bizim fırınlarımıza olan ilgi çığ gibi büyüdü. Şık tasarımı, portatifliği, pek çok lezzeti profesyonel kıvamda pişirebilmesi, elektrik, gaz ve odun seçeneğinin olması ürünümüzün en güçlü yanları oldu.”



Bu Şefler Mobil

Ruhsatlandırma sorunları nedeniyle ‘strett food concept’ ülkemizde çok yaygın olmasa da mobil mutfak sistemleri her geçen gün talep görüyor. Atiker Şirketler Grubu’nun bir markası olan ‘MobilCeff’in farklı amaçlara yönelik olarak tasarladığı karavan tipi mobil mutfaklar özellikle tasarımı ve görünümü ile ANFAŞ fuar katılımcılarından tam not aldı. MobilCeff Proje Sorumlusu Batuhan Çora, bu yenilikçi ürünlerinin çıkış hikayesini, Ar-Ge sürecini ve satış pazarlama stratejilerini şu sözlerle özetledi: “Avrupa’da bu tür araçlar çok yaygın. ‘Biz de üretebiliriz’ düşüncesiyle yola çıktık. 6 yıl önce çok ciddi bir Ar-Ge sürecine girdik. Yüzde 99’u yerli diyebileceğimiz fiber döküm içi paslanmaz çelik olan bu mobil mutfak sistemleri araçlarımızı üretmeyi başardık. Bunu yapan sadece biziz ve gösterilen ilgiden çok memnunuz. İçinde 3 kişi rahatlıkla çalışabilir ve her türlü yemek grubuna dair ürün bu aracımızda rahatlıkla hazırlanabilir.”



Kardeş Eli Fuara Değdi  

Azerbaycan Cumhuriyeti Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme Ajansı(SMBDA) 6 yetkilisi ve 15 farklı sektördeki firmasının ürünleri ile HORECA Antalya Fuarı’nda yerini aldı. Dost ve kardeş ülke Türkiye’de olmaktan ve böylesi önemli bir fuarda stant açmaktan büyük memnuniyet duyduklarını belirten Ajansın Şube Müdürü Emil Mammadov, KOBİ’lerin bütün ülkeler için, ekonomik kalkınmanın önemli aktörlerinden biri olduğunu vurguladı. Ülkelerinden özellikle gıda sektöründeki oyuncuları getirdiklerini belirten Mamadov,: “SMBDA’nın amacı; küçük ve orta ölçekli işletmelerdeki en iyi uygulamaları incelemek, bu alanda ilişkiler kurmak ve geliştirmek için birçok yabancı ülke ile ortaklık yapmaktadır. Azerbaycan’daki KOBİ’ler için öncelikli sektörlere ilişkin bilgi paylaşımı yatırım ortamı, fırsatları ve potansiyelleri hakkında bilgilendirme toplantıları düzenlenmesi, fuar, sergi, seminer vb. etkinlikler hakkında bilgi alışverişi ve bu bilgilerin KOBİ'lere duyurulması gibi konularda çalışmalar yapan bir kurumuz. Bu amaçla geldiğimiz kardeş ülkemizde ve böylesi bir fuarda olmak çok güzel. Daha 3-4 yıllık bir mazisi olan kurumuz ama yine de burada olacağımız 4 gün boyunca edineceğimiz deneyimlerimizin bize ve ülkemizdeki KOBİ’lere yeni bir ufuk açacağını söyleyebilirim.” dedi.

Mantıya Sahip Çıkan İzmirli Marka

İzmir'de kurulan Etibol Mantı, 41 metrekarelik yufka atölyesinde başladığı serüvenine bugün 98 personeli, 2 bin 800 satış noktası, Türkiye’nin her noktasına ulaşan aylık 200 ton satış yapabilen bir tesis haline geldi. Firmanın kurucusu Serkan Duran, Türkiye’nin mantıcısı olma yolunda emin adımlar ile yürüdüklerini belirterek, “Milli değerimiz mantımıza sahip çıktık,  geleneksel bir tüketim olan mantıyı pratik tüketim olarak kafe, iş yerleri, zincir marketler ve cateringlere vermekteyiz. Mantı meşakkatli bir yiyecek. Bizim işimiz bu geleneksel yemeği zaman harcamadan pratik bir şekilde sofralara taşımak. Buna ister görülen lüzum ya da mantıyı çok sevdiğimizden diyebilirsiniz. İşimizi severek yapıyoruz ve herkesin de severek tüketip tercih edeceği bir marka olma yolunda çok yol kat ettik, etmeye de devam ediyoruz. Ürünlerimiz yok satıyor, soya kullanmadan yüzde yüz dana eti ile ev mantısı reçetesini uygulayarak üretim yapıyoruz " dedi.


yilmazparlar@yahoo.com


 

Geleneksel Kent ve Yaşam Ödülleri-Yılmaz Parlar

  ANASAYFA SİYASE...